Diesel adalék
MaxPower diesel AO adalék
1. Alkalmazás
Multifunkcionális diesel antioxidáns üzemanyag-adalék.
Ajánlott adagolás: 300 ppm (300 ml/m3) – 1000 ppm (1000 ml/m3) között.
2. Tulajdonságok
- Cetánszám növelés
- Detergens tulajdonság (XUD9/DW10)
- Korróziógátlás
- Habzásgátlás
- Emulgeáló hatás
- Fokozott kenőképesség
- Antioxidáns tulajdonság
Az adalék nem tartalmaz fém vagy szervesfém vegyületet. A termék kén-, foszfor- és halogénmentes.
3. Hatás
A javasolt keverési arány alkalmazásával
- 2-3 ponttal növekszik az üzemanyag cetánszáma
- tisztán tartja az üzemanyag befecskendező fúvókákat
- eltávolítja a lerakódásokat az eltömődött befecskendezőben, megakadályozza azok eldugulását
- csökkenti az üzemanyag habzását
- megvédi az üzemanyag-rendszert a korróziótól
A javasolt keverési arány mellett a MaxPower diesel AO adalék nem befolyásolja a diesel üzemanyag jellemző tulajdonságait (vízelválás, hidegfolyási tulajdonságok, stabilitás, baktériumok elszaporodása, stb.)
4. Hatékonyság
- csökkenti a károsanyag-kibocsátást (füst, elégetlen szénhidrogének, szén-monoxid, nitrogén-oxidok)
- javítja a motor élettartamát
- csökkenti a karbantartási költségeket
- használatával elkerülhető a habzásból adódó túlfolyás tankoláskor
- lehetővé teszi a gyors és teljes üzemanyagtartály feltöltést
- kiváló vízelváló tulajdonsággal rendelkezik
- csökkenti az üzemanyag-fogyasztást
5. Teszt eredmények, a vizsgálatok leírása:
Cetánszám növelés
A MaxPower Diesel AO cetánszám növelőt tartalmaz, mely a javasolt keverési arány mellett a hagyományos üzemanyag cetánszámát 1-2 ponttal, prémium keverési arány esetén 4-5 ponttal növeli (ennek mértéke függ az alap diesel üzemanyagtól). A magasabb cetánszám tökéletesebb égést eredményez, csökkentve a füst és károsanyag-kibocsátást.
Befecskendező tisztaság
A befecskendező rendszer eltömődésének hatása a motor teljesítményre
A csapos vagy furatos befecskendezők eltömődése egy folyamat eredménye, mely általában az első 2000-6000 km megtétle után következik be az új vagy megtisztított motorban, ha az üzemanyag nem tartalmaz detergens adalékot. Ennek következtében a motor elveszíti optimális működését.
Furatos befecskendezők:
Az ilyen típusú befecskendezők kevésbé érzékenyek az eltömődésre, mivel a furatot a nagy sebességű üzemanyag áramlás tisztán tartja. Azonban lerakódások jelentkezhetnek a fúvókatűnél és a befecskendező fészeknél.
A detergens/tisztító hatás hosszú távon érvényesül.
A lerakódások fokozatos eltávolításával.
- a befecskendezés formája javul:
A szelepek ismét tökéletesen zárnak, nincs teljesítmény csökkenés, az égéstérben megszűnik a lerakódás okozta kopogás.
Csapos befecskendezők:
A lerakódások megakadályozzák a hozamszabályozó szelep optimális működését, melynek kiemelkedő szerepe van indításkor a nyomás gyors felépülésében, valamint megakadályozza a túlnyomás létrejöttét a hengerben. A túlnyomás nagyobb károsanyag-kibocsátással, magasabb üzemanyag-fogyasztással és zajos motorüzemmel jár. A csapos befecskendezők folyamatos eltömődését a nagyobb cseppek megjelenése jelzi befecskendezéskor a fő és a pilot áramlásban.
(lásd 1. sz. ábra).
1. ábra: A csapos befecskendezők eltömődése
2. ábra: A fúvóka emelkedés hatása az áramlásra
A folyási karakterisztika nagy mértékben változik a fuvókatű emelkedésével az eltömődött és tiszta befecskendezőben (lásd 2.sz. ábra).
Fúvóka eltömődés vizsgálat:
Erőforrás: VW 1,6 liter motor
Peugeot XUD 9
Feltételek:
Idő = 6 óra
Fordulatszám = 3000 ford/perc
Terhelés = 75%
A vizsgálatot görgős fékpadon végezték.
Eredmény:
Az eltömődést a levegő áramlás csökkenésével mérik, melyet a befecskendezőkben lévő lerakódás okoz. Az eltömődés mértékét a maradék-áramlás %-os értéke mutatja. Az áramlási tesztet a fúvókatű különböző emelkedésénél (0,4 mm-ig) végzik, a szabályozási állapotot figyelembe véve.
A vizsgálat eredménye a következő:
- Az eltömődés mértéke motorkonstrukció függő
- 200 ppm (0,2 liter/1m3) koncentrációnál már elérhető az a maradék-áramlás (20-30% között), melyet a járműgyártó minimális értékként meghatároz
- Az adalék koncentrációjának növelése csökkenti a lerakódások mértékét
A MaxPower Diesel adalék eredményei a fúvóka eltömődés vizsgálaton:
A fenti adatok a négy befecskendező átlagára vonatkoznak.
A járműgyártók által elfogadott átlagos maradék áramlás mértéke 24%.
Lerakódás eltávolítás vizsgálat:
A tesztet 50.000 - 90.000 km futásteljesítményű járműflottán végezték, melybe adalékolatlan üzemanyagot tankoltak. Először minden jármű befecskendezőjében meghatározták a kezdeti maradék áramlást (1), majd a járműveket szokásos üzemi körülmények mellett használták és 200 ppm koncentrációjú MaxPower adalékot tartalmazó üzemanyaggal tankolták. A lerakódás mértékét 5.000 (2), 10.000 (3) és 20.000 km (4) után ellenőrizték. A 20-30 %-os minimális maradék áramlási értékét 5.000 és 10.000 km megtétele után minden esetben sikerült teljesíteni.
A MaxPower Diesel AO befecskendező tisztító hatása
DW10 - LERAKÓDÁS MÉRÉS A MOTORBAN (CEC-98-08):
A vizsgálatot modern, nagy nyomású, közvetlen befecskendezésű common rail motoron végezték.
Az erőforrás 2 literes HSDI típusú motor, mely 6 furatos Siemens gyártmányú EURO 5 befecskendezővel volt ellátva.
A 32 órás teszt egy magas fordulatszámú és egy nagy terhelésű részől áll.
A lerakódás mértékét indirekt módon a teljesítmény csökkenésből állapítják meg. Az üzemanyag minőségét a vizsgálat alatt tapasztalt teljesítmény változásból határozzák meg.
A teszt által elfogadott teljesítmény csökkenés mértéke 2%-nál kisebb.
A DW 10 erőforrás maximális teljesítménye 100 kW 4000 fodulat/perc esetén.
DW10 NAGY TERHELÉSŰ CIKLUS
- Az idő 52%-ban teljes terhelés mellett
- Az idő 24%-ban 50-100% közötti terhelés mellett
- Az idő 18%-ban 50%-nál kisebb terhelés mellett
DW10 MAGAS FORDULATSZÁMÚ CIKLUS
- Az idő 60%-ban a maximális nyomatékhoz tartozó fordulatszámnál magasabb fordulatszámon
- Az idő 26%-ban maximális fordulatszámon
- Az idő 14%-ban a maximális nyomatékhoz tartozó fordulatszámon
A DW10 vizsgálat a jármű élettartama alatti magas fordulatszám és nagy terhelés igénybevételét mutatja. Az üzemanyaghoz cinket adtak, hogy a vizsgálati körülmények még nehezebbek legyenek.
Az ábrán látható, hogy a MaxPower adalékkal ellátott Diesel üzemanyag használatakor alig tapasztalható teljesítmény csökkenés, az adalékolatlan üzemanyag estében a teljesítmény csökkenés mértéke a 11%-ot is elérte.
KENŐKÉPESSÉG
Az EN 590 szabvány szerint a Diesel üzemanyag kopási hegesedés átmérője (WSD) nem lehet több, mint 460 µm.
HFRR-teljesítmény MaxPower használata esetén ultra alacsony kéntartalmú gázolaj mellett (S﹤10 ppm, CEC F-06-A-96)
A teszt eredményei azt mutatják, hogy az ajánlott keverési arány mellett (300-900 ppm) az adalék nagyobb koncentrációban történő használata fokozottan csökkenti a kopás mértékét.
ROZSDAGÁTLÁS
A MaxPower speciális korrózió gátló adalékot tartalmaz, mely teljesíti az ASTM D 665 B (tengervíz és Diesel olaj, 32°C, 20 óra) tesztet.
MaxPower adalék nélkül
MaxPower adalék használatakor
HABZÁSGÁTLÁS (NFM 07-075)
Mérési módszer: 100 ml habzásgátló adalékkal ellátott ill. adalék nélküli Diesel üzemanyagot töltenek a mérőhengerbe, a vizsgálatot meghatározott nyomás alatt végzik. A hab mennyiségét ml-ben, a hab összeeséséhez szükséges időt másodpercben mérik.
A Diesel üzemanyagok jellegzetessége, hogy szivattyúzásukkor hab keletkezik.
A MaxPower DIESEL AO adalékkal ellátott üzemanyag használatával elkerülhető a tankolásokkor fellépő, habzásból adódó túlfolyás. Az üzemanyagtartály gyorsan és teljes mértékben feltölthetővé válik.
VÍZELVÁLÓ KÉPESSÉG
A MaxPower Diesel AO adalékkal ellátott üzemanyag kiváló vízelváló tulajdonsággal rendelkezik, teljesíti az ASTM D 1094 követelményeit.
MaxPower adalék nélkül
MaxPower adalék használatakor
Kompatibilitás más adalékokkal
A MaxPower diesel AO adalék még nagy koncentráció esetén is teljesen kompatibilis más, a diesel üzemanyagokban jelen lévő adalékokkal (folyási képesség javító adalékok, antioxidánsok, színezék és jelölőanyagok, korróziógátlók, antisztatikus adalékok, stb.)
MaxPower referenciák
Hasznos tudnivaló az üzemanyagadalékokról
A MaxPower adalék még nagy koncentráció esetén is teljesen kompatibilis más, a diesel üzemanyagokban jelen lévő adalékokkal (folyási képessség javító adalékok, antioxidánsok, színezékek és jelölőanyagok, korróziógátlók, antisztatikus adalékok, stb.)